Publikationen

Zeitschriftenartikel / Buchbeiträge

Chodura, S., Kuhn, J.-T., & Holling, H. (2015). Interventions for children with mathematical difficulties: A meta-analysis. Zeitschrift für Psychologie, 223, 129–144. doi: 10.1027/2151-2604/a000211

Kuhn, J.-T. (2015). Developmental dyscalculia: Causes, characteristics, and interventions (Editorial). Zeitschrift für Psychologie, 223, 67-68. doi: 10.1027/2151-2604/a000204

Kuhn, J.-T. (2015). Developmental dyscalculia: Neurobiological, cognitive, and developmental perspectives. Zeitschrift für Psychologie, 223, 69–82. doi: 10.1027/2151-2604/a000205Kuhn, J.-T. (2015). Developmental dyscalculia: Causes, characteristics, and interventions (Editorial). Zeitschrift für Psychologie, 223, 67-68. doi: 10.1027/2151-2604/a000204

Ranger, J., & Kuhn, J.-T. (2015). Modeling information accumulation in psychological tests using item response times. Journal of Educational and Behavioral Statistics, 40, 274-306. doi: 0.3102/1076998615583903

Kuhn, J.-T., & Holling, H. (2014). Number sense or working memory? The effect of two computer- based trainings on mathematical skills in elementary school. Advances in Cognitive Psychology, 10, 59-67.

Holling, H., & Schwabe, R. (2013). An introduction to optimal design: Some basic issues using examples from dyscalculia research. Zeitschrift für Psychologie, 221, 124-144.

Kuhn, J.-T., Raddatz, J., Holling, H. & Dobel, C. (2013). Dyskalkulie vs. Rechenschwäche: Basisnumerische Verarbeitung in der Grundschule. Lernen und Lernstörungen, 2, 229-247.

Ise, E., Rothe, J., Schulte-Körne, G. & Kuhn, J.-T. (2012). Dyskalkulie: Aktuelle empirische Befunde zur Wirksamkeit unterschiedlicher Förderansätze. LeDy - Mitgliederzeit-schrift des Bundesverbandes Legasthenie und Dyskalkulie, 3, 14-15.

Kuhn, J.-T., Engell, A., Holling, H., & Dobel, C. (under Review). The numerical distance effect and mathematic abilities in children: An MEG study. Developmental Cognitive Neuroscience.

Kuhn, J.-T. & Holling, H. (accepted). A computer-based training for children with mathe-matical disabilities. Games for Health.

Kuhn, J.-T., Raddatz, J., Holling, H., Sunstrup, S., & Dobel, C. (in Vorbereitung). Effects of left- and right-hemispheric parietal tDCS on approximate addition, magnitude comparison, and estimation.

Raddatz, J., Kuhn, J.-T., Holling, H., Moll, K., & Dobel, C. (in preparation). Dyscalculia, dyslexia, and comorbidity: A meta-analysis.

Raddatz, J., Kuhn, J.-T., Holling, H., Moll, K., & Dobel, C. (under review). Dyscalculia, dyslexia, and comorbidity: Basic number processing, calculation, and working memory in children with learning disorders.

Vorträge

Dobel, C., Kuhn, J.-T., & Holling, H. (2013). Die neurophysiologische Basis rechnerischer Fähigkeiten als Grundlage für Interventionsmaßnahmen. Vortrag auf der 21. Fach- gruppentagung Entwicklungspsychologie der DGPs, 9.-11. September, Saarbrücken.

Kuhn, J.-T., Raddatz, J., Holling, H., & Dobel, C. (2013). CODY: Evaluation eines computer- gestützten Förderprogramms für Dyskalkulie. Vortrag auf der 21. Fachgruppenta- gung Entwicklungspsychologie der DGPs, 9.-11. September, Saarbrücken.

Kuhn, J.-T., Dobel, C., & Holling, H. (2013). Effects of working memory training on math ability in elementary school children. Vortrag auf der 15th Biennial EARLI Con- ference, 27.-31. August, München.

Michaelis, I., & Raddatz, J. (2013). Synergie von Wissenschaft und Wirtschaft: Das CODY Projekt. Projektpräsentation auf der 2. Politiker LAN, 15. Mai, Berlin.

Raddatz, J., Kuhn, J.-T., Holling, H., & Dobel, C. (2013). Dyskalkulie vs. Rechenschwäche: Basisnumerische Verarbeitung in der Grundschule. Vortrag auf der 21. Fachgrup- pentagung Entwicklungspsychologie der DGPs, 9.-11. September, Saarbrücken.

Kuhn, J.-T. (2012). Computergestütztes Dyskalkulietestverfahren und -training (CODY). Eingeladener Vortrag auf dem 6. Schleswig-Holsteiner Kongress Legasthenie und Dyskalkulie, 10. November, Kiel.

Kuhn, J.-T., & Holling, H. (2011, November). CODY: Computer-gestütztes Dyskalkulietestverfahren und -training für Kinder. Eingeladener Vortrag auf dem jährlichen Meeting des Forschungsschwerpunktes Entwicklungsstörungen schulischer Fertigkeiten, München.

Poster

Kuhn, J.-T., Dobel, C., & Holling, H. (2013). Effects of domain-specific and domain-general training in children with math disabilities. Posterpräsentation beim Society for Research in Child Development Biennial Meeting, 18.-20. April, Seattle.

Michaelis, I., Kuhn, J.-T., Dobel, C. & Holling, H. (2013). Dyscalculia: how to train primary school children effectively? Posterpräsentation beim Second Meeting of the Enter- tainment Software and Cognitive Neurotherapeutics Society, 15.-17. März, Los Angeles.

Kuhn, J.-T., Dobel, C., & Holling, H. (2012). Effects of domain-specific and domain-general training in children with math disabilities. Posterpräsentation bei der EARLI SIG 15 conference, 29.-30. August, Utrecht.

Kuhn, J.-T., & Holling, H. (2012, März). CODY: Computer-gestütztes Dyskalkulietestverfahren und -training für Kinder. Eingeladenes Poster mit Kurzpräsentation bei der Tagung Bildungsforschung 2020 – Herausforderungen und Perspektiven, Berlin.